Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

wtorek, 21 stycznia 2014

281."Spojrzenia" z oddali

Znowu zderzenie ze ścianą - nie umiem uczyć. Nie potrafię dotrzeć do uczniów których mamy (zwłaszcza męskie klasy), żeby skłonić ich / zachęcić / zmusić *) do jakiejkolwiek pracy na lekcji. Dostają jedynki z kartkówki i na tej samej lekcji dalej nie uważają i nic nie robią. Nieliczni dostali pozytywne oceny (do piątki włącznie), więc to nie poziom wymagań jest problemem. Potrzebowałbym czasu i spokoju na jakieś potężne rozkminy, próby, testy nowych metod, poszukiwania która z nich by zadziałała, ale przy półtora etatu nie jestem w stanie podjąć takiego wysiłku.

Odebrałem wreszcie ze sklepu marynarkę od garnituru. Dopasowana miała być gotowa już w zeszłym tygodniu, ale kiedy się zjawiłem, okazało się, że i owszem, przeróbka zrobiona ale tak niestarannie, że odmówiłem przyjęcia i poleciłem poprawienie knota. Dzisiaj poszedłem i aż się troszkę ucieszyłem na widok ubranka - bardzo jestem zadowolony z wybranego materiału. Choć prognoza pogody nie pozostawia złudzeń - dupsko podmarznie w drodze na studniówkę i z powrotem.

Dziś także odebrałem z poczty paczkę z kubraczkiem. Wieczorowe wyjście jednak zobowiązuje, więc sprawiłem sobie czarne okrycie wierzchnie, wełniane, które miało być krótkim płaszczykiem, a okazało się raczej dłuższą kurteczką. Trudno - moja wina, że to przeoczyłem. Za to satysfakcję sprawiło mi trafne dobranie rozmiaru. Rękawy tradycyjnie ciut przydługie, ale obszerność - akuratna. A celowałem na oko biorąc poprawkę że kapotka ocieplona - więc grubsza, no i na garnitur ma być, więc za ciasna być nie powinna. A tu ani za ciasna, ani za obszerna - idealna. Mała rada dla kupujących w necie - kierujcie się wymiarami w centymetrach ciucha który macie w domu, jako punktem odniesienia.

Obejrzałem sobie pierwszy odcinek łaskawie odkodowany serialu HBO "Looking" ("Spojrzenia"). Miałem dziwne uczucie obcości czy oddalenia, jakbym oglądał inny świat. Cóż, skorupka. Tylko Jonathan Groff w roli Patricka jest taki słodki. :-)
________________________________
*) można wybrać, w zależności od nastawienia ideologicznego.

12 komentarzy:

  1. Może trzeba pogrozić im odpowiedzią ustną? Po przeczytaniu twojego bloga wydaje mi się, że robisz o wiele więcej niż powinieneś biorąc pod uwagę wynagrodzenie jakie dostajesz :D jeżeli chodzi o przygotowanie do zajęć i chęć łopatologicznego nauczenia czegoś uczniów. Głowa do góry ciesz się że jeszcze są uczniowie, do których docierasz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sęk w tym, że odpowiedź ustna średnio działa - zajmuje mnóstwo czasu (1/3 lekcji), co powoduje że dosięga tylko nielicznych, a cała reszta czuje się względnie bezpieczna. Poza tym 1, 2 czy 3 jedynki nie robią na nich większego wrażenia.
      Wciąż mam poczucie, że robię mniej niż powinienem, ale dziękuję Ci za słowa otuchy i wsparcia. :-)

      Usuń
  2. Bo uczeń się nie uczy - i tu leży pies pogrzebany...

    Fajnie, że zadowolony jesteś z zakupów! Ja widziałem, że już można, ale się nie zebrałem, więc zmałpuję i obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety masz rację - dostajemy w naborze właśnie tych uczniów, którzy się nie uczą (albo w ogóle albo porządnie), co jest skutkiem naszej renomy i pozycji rankingowej.

      Usuń
    2. Domyślam się, dzisiaj nie wielu jest uczniów, którzy przejawiają chęci do nauki. Jak to pewna osoba określiła: pokolenie, któremu wszystko się należy, na samej górze jestem ja, to co chcę, potem dopiero jest to i tamto, a w przypadku ucznia, na końcu nauka..

      Usuń
    3. Zwiastun znalazłem, lecz odcinka w całości nie ;-( może za słabo szukałem :D

      Usuń
    4. Tutaj masz:
      http://www.hbogo.pl/pages/content.aspx?id=85d30f26-4eb8-467c-a31d-3e65cf3bb4f5

      Usuń
    5. Dzięki, wczoraj się pomęczyłem i znalazłem :D fajne Spojrzenia, choć trochę czegoś mi tam brakowało... sam nie wiem czego...

      Usuń
  3. Nie martw się. Z jednej strony to będzie ich problem, jak będą za Tobą latać, by poprawić oceny pod koniec roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie latają - nie zależy im. A z drugiej strony wiedzą doskonale, że jak będzie dużo zagrożeń, to ja będę latał za nimi. Bo kierownictwo naszej tratwy od kiedy do nas przyszło pomstuje i przy róznych okazjach wytyka nam że stawiamy za dużo jedynek, straszy ludzi i napuszcza ich na siebie. :-(

      Usuń
    2. I to jest bardzo smutne i pogrążające, ta wiadomość, że nawet Ci co winny być po twojej stronie, raptem są przeciwko tobie.

      Usuń
    3. Właściwie to nie raptem, tylko permanentnie, od "nastu" lat. :-)

      Usuń