Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

niedziela, 17 lutego 2013

122.Atlanty

Znalazłem w końcu ładne buty. Krytyczny przegląd garderoby ujawnił potrzebę nabycia nowej pary gładkich czarnych derby z licowej skóry. Dotychczas występująca w tej roli para jest już w wieku bardzo zaawansowanym, a poza tym nigdy nie zachwycała. Była tylko nie gwałcącym zbyt brutalnie estetyki budżetowym rozwiązaniem sprzed lat (epoka głodowej pensji).

Dołek dołkiem, ale skoro jeszcze ze sobą nie skończyłem, to w czymś muszę chodzić. I wolałbym, aby but był ładny.

Mój ulubiony Wojas, robiący ładne buty z (ich) segmentów urban i casual, niestety butów bardziej formalnych dla mnie nie robi. Oglądałem, macałem i żaden nie wzbudził we mnie cieplejszych uczuć estetycznych choć tyle, bym chciał je w ręce potrzymać dłużej niż kilka sekund. Z butami mam łatwość błyskawicznej oceny czy but mi się podoba czy nie. Niestety z żadną inną częścią garderoby podobnej umiejętności nie mam.

Szwendałem się po sklepach oglądając różne marki, ale wciąż nic mi się nie podobało. Szukałem prostych derby, bez udziwnień w postaci różnych nakładek i cięć maskujących niedoskonałości fasonu. Gładka, jednolita przyszwa bezlitośnie obnaża wszelkie błędy i niezgrabności.

W końcu znalazłem buty, które mi się spodobały - czarne Atlanty firmy Ecco. Mają piękny obrys w rzucie z góry - żadnych szpiczastych czubów, nosek zaokrąglony, ale nie przesadnie (to nie mają być martensy!), zgrabna krzywizna zewnętrzna. Nie nazwałbym ich może idealnymi, ale są właśnie zgrabne i ładne. Gdybym miał robić buty na stalunek, posłużyłyby mi za wzór dla szewca - w którym kierunku szukać optymalnego kształtu.

W sumie but tworzący wrażenie solidnego, godnego zaufania obuwia, pozwalającego właścicielowi pewnie przemierzać miejskie przestrzenie w codziennych obowiązkach.

(z boku w rzeczywistości wyglądają lepiej niż na powyższym zdjęciu)


Buty z fotografii przedstawiają duży numer, moje 42 wyglądają zgrabniej.


6 komentarzy:

  1. Wyglądają doskonale. Szukam takich od dobrych 6 lat. Czy można je kupić w normalnym sklepie, czy tylko przez neta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kupiłem w stacjonarnym. Jest sklep firmowy Ecco, w którym wybór jest nieporównywalny ze stacjonarnymi. www.shopeu.ecco.com Ceny te same, przesyłka free. Właśnie dostałem zawiadomienie, że moje następne butki są już w drodze. Jeśli wstrzymasz się parę dni, to podzielę się wrażeniami z zakupów (pierwszy raz u nich, tj. w sklepie netowym, kupowałem).

      Usuń
    2. Gdzie można znaleźć ich sklepy stacjonarne?

      Usuń
    3. Wpisz tutaj swoją miejscowość:
      http://www.ecco.com/pl-PL/ECCO-stores/Find-a-store
      i włala!

      Usuń
  2. od jakiegoś czasu myślę o tym by przyzwoiciej się ubierać do pracy, bo na razie chodzę w tym, co mi rano w ręce wpadnie... czasem łapię się na tym, że przychodzę w tym samym co uczniowie :] to samo tyczy się butów, myślałem żeby sobie jakieś poważniejsze kupić, takie które mówią - człowiek pracy ;) i te Twoje buty to mówią, to pewne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, musisz popracować nad wizerunkiem, by stał się bardziej dostojny, stosownie do wieku - Pan Profesor po trzydziestce powinien się już żwawo szykować do nobliwego looku. :-)

      Usuń