Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

środa, 5 lipca 2017

639.Podanie

- Byleby mnie zaprosili na rozmowę! Wtedy to już praktycznie załatwione, że mam robotę. Bo wiesz przecież, że ile razy byłem na rozmowie, to dostawałem pracę! No może nieskromnie, ale ja mam gadane i wypadam świetnie.

Nawet jeśli to przechwałki, to nie odbiegające daleko od rzeczywistości - Emuś faktycznie robił na dyrektor(k)ach bardzo dobre wrażenie. Podziwiam i zazdroszczę tej jego samooceny, nie tylko w tym zresztą się wyrażającej. Moja leży na drugim biegunie... wczepiona weń pazurami.
Dziś jednak, pewność siebie mojego kolegi zadrżała. Nie dość, że dyrektorka odpowiedziała, że jeśli będą zainteresowani to odezwą się (dopiero) za tydzień, to jeszcze dowiedział się ile CV wpłynęło na to ogłoszenie o pracę. 400. I to było nawet nie pół etatu!


- Panie Aberku! Telefon w sprawie rekrutacji.
- Dzień dobry! Aberfeldy z komisji rekrutacyjnej. Słucham.
- Proszę pana, bo moja córka, eee... ńdobry, no bo moja córka nie dostała się do państwa szkoły, tylko do innej do której nie chciała, i co zrobić, żeby dostała się do was?

[Skoro nie chciała się do tamtej dostać, to po cholerę wpisała ją sobie do formularza rekrutacyjnego? No, ale wiem, że to pytanie niedyplomatyczne i retoryczne.]

- Złożyć oryginały dokumentów do szkoły, w której jest na liście zakwalifikowanych do przyjęcia, żeby nie została na lodzie, bez miejsca w żadnej szkole. A potem napisać podanie i złożyć je u nas - z prośbą o przyjęcie. Z tym, że będziemy je rozpatrywać najwcześniej w końcu sierpnia.
- Aha, to ja teraz składam.
- Proszę pani... Proszę je napisać na papierze i przynieść do nas.
- A... aha...
- I bardzo ważne - żeby w nim był podany telefon kontaktowy pod którymś będzie ktoś decyzyjny. Bo kiedy mamy miejsce, to dzwonimy. Jeśli nikt nie odbiera, to przepadło i dzwonimy do następnego kandydata.
- Rozumiem, to ja podaję numer...
- Szanowna pani... on na podaniu ma być napisany. A podanie przyniesione do nas.
- A... eee... yyy... Dobrze, to ja napiszę.

Aż serce rośnie na takie promienne perspektywy przyszłości!

5 komentarzy:

  1. no wiesz, te dzieci skądś się biorą, a często, niestety, jabłko pada niedaleko jabłoni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyż choć to jabłoń była! Jabłuszka są fajne i smaczne, a to... to jakieś szyszki! :-)

      Usuń
  2. Za pierwszym razem gdy włączałem Twój blog pojawił mi się komunikat: "Kurza twarz coś poszło nie tak"

    Hehe no chyba faktycznie coś jej poszło nie tak, skoro się nie dostała ;-)

    P.S. Emuś musi mieć faktycznie gadane - zazdro takiemu :D Tzn. niech ma, ale mógłby się czasem podzielić nim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istotnie, jest czego zazdrościć - dobra samoocena to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie rodzice powinni zapewnić swojemu dziecku. Zapewnić - czyli przynajmniej nie niszczyć jej.

      Usuń