Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

niedziela, 11 maja 2014

322.Każdemu wedle zasług

Kilka (-dziesiąt) razy zdarzyło mi się wygłosić sentencjonalną mądrość własnego autorstwa: "Każdy ma takie życie na jaki sobie zasłużył." Tymczasem dziś przeczytałem zdanie:
"Bóg nie sprawia, że ktoś cierpi bez powodu ani nie czyni nikogo szczęśliwym bez przyczyny. Bóg jest bardzo sprawiedliwy i daje ci to, na co zasługujesz."
No i się okazało, że nieświadomie przez większość życia byłem hinduistą.
A co do mojego życia, to cóż... sam je sobie takie wyszykowałem. Wedle przysłowia - jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz.

4 komentarze:

  1. chyba buddystą ?
    coś mam wrażenie, że mamy podobną historię życia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuję się kompetentny do rozstrzygania takich niuansów. Jeśli wierzyć cioci Wiki i temu co pisze o karmie, to chyba bliżej mi do hinduistów niż do buddystów. Ale w tych kwestiach to ze mnie ignorant zupełny, więc się spierać nie będę. :-)
      Co do podobieństw, to też mam takie wrażenie. Jeszcze można by pewnie do nas niejakiego Alexandersona dokooptować, bo on równie jak my udany. :-D

      Usuń
  2. Czyżby to było "uczniowskie" wypocidło???

    OdpowiedzUsuń