Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

sobota, 25 stycznia 2020

1066.Platany

Wczoraj po ostatnim dzwonku miałem wrażenie, że dociągnąłem na oparach. Po dotarciu do domu... szkoda gadać. Trzydzieści dwie godziny w tej pracy to zabójcza porcja. Jeśli starość ma tak dopiec, by śmierć nie wydawała się taka straszna, to praca jest doń kursem wstępnym.
Zakończenie trylogii komorniczej Gołkowskiego zaskakujące i na tyle dziwne, że nie umiem ocenić czy fajne czy nie, ani co o tym myśleć. 
Wracają wspomnienia rzymskich wakacji i jakaś tęsknota za sosnami parku Borghese, za platanami Parioli - zabawne, jak pamięć potrafi wygładzać.😕

14 komentarzy:

  1. To teraz przez dwa tyg. z nudów rozrzuci Cię po ścianach.
    Dlatego warto pisać, wtedy wspomnienia są pełniejsze, niż nasza pamieć po 10 latach. Zdjęcia są też świetnym materiałem dowodowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To "teraz" to DOPIERO za całe dwa /piiip/ tygodnie. :-(

      Nie sądzę, żeby groziły mi obrażenia z nudów - jestem mistrzem marnotrawienia czasu. ;-)

      Usuń
  2. Wyjdź do najbliższego parku i zaciągnij się świeżym smogiem, od razu poczujesz się lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem dlaczego pomyślałem o "Rzymskiej wiośnie pani Stone" (wersja z Vivien Leigh i Warrenem Beatty).

    Odpoczywaj i zapomnij przynajmniej na dwa tygodnie o szkole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałem, ale lubię klimat (na obrazkach) lat pięćdziesiątych.

      Ferie to zbyt krótki czas by o pracy zapomnieć. Zresztą, kiedy to będzie... :-(

      Usuń
    2. Ona majętna wdowa z Ameryki, om apetyczny włoski żigolak - scenariusz wg sztuki Tennessee Williamsa, więc nie ma co oczekiwać happy endu. Jak będziesz chciał pogłębić nastrój rzecz idealna :)

      Usuń
    3. Kiedy wspomniałeś tytuł poczytałem sobie, żeby wiedzieć o czym to jest (są). Zaczekam na dobry nastrój. ;-))

      Usuń
    4. W tej ekranizacji z Helen Mirren brakuje mi klimatu. No i Anne Bancroft jest zupełnie niewiarygodna w roli rajfurki stręczącej młodych chłopców.

      Usuń
  4. a wiesz, że my też ostatnio wspominamy Rzymskie 2 tygodniowe wakacje sprzed dokładnie 10 lat ?? właśnie obmyślamy powrót na tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki ! choć obmyślamy różne opcje i nie wiem czy Rzym wygra :D

      Usuń