Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

poniedziałek, 11 listopada 2013

252.Nosorożec

No i znowu dzicz spaliła Tęczę. Może coś jest ze mną nie tak i mam zaburzenia tożsamości grupowej, ale traktuję ją jako barwny, radosny element wystroju miasta, przydający lokalnego kolorytu, a nie symbol środowiska gejowskiego. 

Bandyci demolujący moje miasto, nieudolna policja pozwalająca im na to, bezmyślni urzędnicy przyklepujący trasę marszu obok Tęczy i ambasady rosyjskiej, oraz rozdzielenie marszu i wiecu jako dwóch osobnych imprez (dzięki temu, mimo rozwiązania marszu uczestnicy dziarsko idą sobie dalej na wiec), motłoch nazywający siebie patriotami i akceptujące to swą milczącą biernością społeczeństwo  - wszystko to smuci mnie i deprymuje.

Nie wyemigruję stąd, jestem skazany na życie tutaj do śmierci. Nie mogę (nie potrafię) zmienić swego życia, nie mogę zmienić społeczeństwa. Mógłbym się złudzić, że choć trochę wpływam na moich uczniów, ale moja inteligencja podpowiada mi, że to nieprawda. W takich chwilach czuję się jeszcze bardziej samotny. Czuję się jak Bérenger z "Nosorożca" Ionesco, ale bez jego determinacji. 


8 komentarzy:

  1. heeeeej, polecam wszystko mieć w dupie. :) Do swojego umysłu dopuszczaj to co cię cieszy, będzie prościej. :)

    Jeśli chodzi o tą tęczę to dla mnie to nie było zbyt piękne i wymyślne, więc nie przeżywam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niełatwo mi przychodzi stosowanie się do tej cennej recepty. ;-)

      Usuń
  2. Dawno mnie tu nie było u ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I owszem. Ja zaś zaglądałem do Twojego bloga, choć nie komentowałem, bo nie miałem pomysłu. Miło że zajrzałeś, zwariowany Radosławie. :-P

      Usuń
  3. szczerze , zastanawiałem się jak to się skończy i nawet byłem w szoku jak długo było spokojnie, ale skończyło się jak zakładałem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy czytam najświeższe wypowiedzi przywódców narodowców w rodzaju Zawiszy, to chce mi się rzygać - poziom zakłamania zniesmacza! Ta porażająca, jawna pogarda dla prawa!

      Usuń
  4. a mnie szkoda słów, człowiek jakoś codziennie żyje, czasami mu się nawet wydaje, że są zmiany na lepsze w tym kraju, że jest postęp w tolerancji... a tu przychodzi taki dzień i wszystko człowiekowi opada... a tak poza tym mnie się tęcza podobała, ale z drugiej strony, co za idiota pozwolił odnowić ją przed takim marszem???

    OdpowiedzUsuń