Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

piątek, 28 sierpnia 2020

1148.Piątunio!

Noc koszmar. Zasnąłem krótko po pierwszej, obudziłem się za kwadrans piąta z parszywym bólem głowy i pospinanymi plecami. I już oka nie zmrużyłem, aż do wstania by pójść do pracy. Dawno tak fatalnych jazd nie miałem.

W robocie - dystans społeczny dla posiedzenia rady pedagogo możemy znaleźć tylko na sali gimnastycznej, a tam wymarzłem jak skurwysyn. Inni podobnie - co kto miał z przyodziewku to wyciągał i wciągał, niektóre koleżanki siedziały w kapturach, opatulone w kurtki, chusty, pledy  i narzutki. W takich warunkach, to koronawirus nie potrzebny, bo nas jakieś zwykłe rozłożą.

Potem jeszcze wewnętrzne "szkolenie" z narzędzi do pracy na odległość; wewnętrzne, bo żadnego wsparcia z zewnątrz nie mamy, czyli szkolimy się sami, można by rzec - sposobem gospodarczym. Zgodnie z najlepszymi tradycjami szkoleń oświatowych - prezentacja właściwie, a nie szkolenie.

Pojutrze zaczyna się rok szkolny (licząc w dniach roboczych, rzecz jasna), a my nie mamy planu lekcji, nie mamy nawet sugestii na temat zachowania w trakcie lekcji i przerw. Właściwie jedyne na razie zarządzone różnice między rokiem nadchodzącym a minionymi, to brak uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego na sali gimnastycznej i delikatna sugestia, żeby nie robić wycieczek. Aha, no i w stołówce ma być mniej miejsc do siedzenia i jakoś inaczej będzie z posiłkami, ale jak to jeszcze nie wiadomo. Calutka reszta (na ten moment)  bez zmian.

W sumie w pracy raptem sześć godzin, a wróciłem półprzytomny. Po obiedzie ścięło mnie i zdrzemnąłem się dwie godziny, co znaczy, że będę miał problemy z zaśnięciem w nocy. Teraz siedzę i czekam na premierowy wypiek żytniego chlebka z chlebkowego piecyka. Liczę się z tym, że wyląduje w koszu. Właśnie zajrzałem i wydaje się jakiś taki nie tak wysklepiony... 😕   Plecy spięte, szyja i głowa boli. A rok szkolny jeszcze się nie zaczął...

10 komentarzy:

  1. Kup sobie coś na uspokojenie, najlepiej po konsultacji z lekarzem.

    No i co z tego, ze szkoła nie gotowa na rok szkolny? I tak wszyscy umrzemy, wcześniej lub później, ale każdy jeden bez wyjątku, więc luz! luz! luz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupne bezreceptowe to... jakbym szklanki wody się napił. A lekarza do konsultacji to nie mam. Łatwo Ci luz lansować, jak w środku tego chorego i zakłamanego systemu nie siedzisz. :-(

      Usuń
  2. I co z chlebkiem? Kosz czy chlebak?

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Odnoszę wrażenie, że porządne szkolenia to mają chyba tylko korpoludki u mnie co rusz wdrażają nowe programy do obsługi poczty, do wysyłki pism urzędowych z czego jeden urząd życzy sobie ePUAP inny sobie życzy wysyłkę własnym programem i wszystko nam instalują informatycy po czym przeżegnają się i życzą powodzenia w samoszkoleniu. Nikt nas z niczego nie szkoli. Jak kto mądrzejszy załapie to potem uczy innych. Masakra.

    2. Jak tam chleb ostatecznie ?? :D

    3. U mnie kolejny zamek wpadł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek wyszedł. Nie tak dobry, żebym miał się niepokrytym zajadać, ale całkiem jadalny i smaczny.
      Co do tego zamku - zabrzmiało, jakbyś zawróciła w głowie kolejnemu feudałowi, który Cię posesją obdarował. ;-D

      Usuń
    2. Jak trochę pokombinujesz to chleb dopasujesz pod swój gust. Ja lubię niezdrowy jasny pszenny więc nic z mąkami nie kombinuję.

      Ha ha ha nooo faktycznie. Niestety nikt mnie zamkiem nie obdaruje a w posiadłości dziadków mojego męża od czasów powojennych jest szkoła więc też już nie odzyskamy ;)

      Usuń
    3. Ja preferuję ciemne pieczywo, potem pszenno-żytnie. Czysto pszenne jak nie mam wyboru też zjem.

      Usuń
  4. @Belfrze i inni. Widzieliście?
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,26250636,mamy-w-polsce-pelen-zakres-swobod-i-tolerancji-premier-poparl.html#s=BoxOpImg4

    Niedlugo lapanki i opaski z teczowa flaga na ramieniu, PL to kraj wolnosci przeciez.

    A calkiem powaznie nie boicie sie ze zostaniecie wytropieni przez pochodne dawnego ABW ze oni Akcje Hiacynt 2020 robia?

    I Aberek dostaniesz Kündigung za niewlasciwa postawe pedagogiczna?

    To co sie w PL dzieje..Aberku Aberku, jeszcze sie w Berlinie spotkamy bedziesz nie nauczycielem a Lehrerem i bedziesz tam psioczyl na to ze sie Tureckie dzieci nie chca uczyc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie spotkamy się, bo opcja mojej emigracji jest niestety wykluczona.

      Usuń