Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

sobota, 5 marca 2016

471.W kabinie

Jeśli ktoś miał jakieś jeszcze tlące się nadzieje, że kapitan naszej tratwy ma jakieś plany i zamiary działań na rzecz podniesienia naszych notowań, to rozwiały się one jak sen złoty. Choć to chyba niezbyt trafna metafora, bo spodziewamy się, że sen złoty znikłby z pewnym subtelnym brakiem nadmiernego pośpiechu i z pewnością bez jakiejkolwiek gwałtowności. Tymczasem dynamizm, z jakim na mostku ucięto próbę poruszenia tematu naszego lotu nurkowego ku dnu, zawstydziłby pana Wołodyjowskiego, Flasha Gordona i Hana Solo przyśpieszającego swoim "Sokołem" do nadświetlnej. Przekaz jest absolutnie jasny: problemem spadania w rankingu nie będziemy się zajmować. Koleżanka skwitowała to dobitnie: "Normalne grono powinno na coś takiego zareagować votum nieufności!" Ale cóż - dawno zauważyłem, że nie jesteśmy normalnym gronem, tylko mieszaniną konformistów i oportunistów z domieszką wycofańców. Należałoby się wynieść stamtąd do lepszej szkoły, ale z ulicy nikt mnie nie zatrudni w obecnej sytuacji na rynku, a znajomości nie mam. 
W gruncie rzeczy rozumiem i jakoś bliska stała mi się postawa tych pasażerów "Titanica", którzy spokojnie wrócili do swoich kabin i salonów, czekając na nieuchronny koniec.

11 komentarzy:

  1. Teraz to nie, ale w wakacje jakieś ruchy personalne się dokonują. Może na fali nich przepłyniesz na inną łajbę wolniej idącą na dno lub w ogóle nie obierającą takiego kierunku. Może to będzie Lusitania, która podejmie Cię z wody, kiedy reszta osiądzie już na dnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W szkolnictwie okres ruchu kadrowego trwa do końca maja. Wtedy trzeba złożyć wypowiedzenie i można to zrobić za porozumieniem stron. Po tym terminie dyrektor może odmówić zgody na porozumienie i robią się kłopoty.

      Usuń
  2. spokojnie, jak będę u mnie szukać nauczyciela z Twojego przedmiotu, to rzucę Ci koło ratunkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "będę u mnie szukać nauczyciela"

      No tak, w połączeniu z posiadaniem kota, to sprawa jasna. Wonder Woman to figurantka, a szkołą faktycznie rządzi pan, panie Prezesie. :-D

      Usuń
    2. ups... wydało się :P a tak uważałem :D:D:D

      Usuń
    3. Nie da się - wielkość zawsze wyjdzie na jaw!

      Usuń
  3. Piękne są te dwa zdania, a jakże aktualne i ponadczasowe. Sięgając pamięcią wstecz to spotkałem coś takiego nie jeden raz, a znaczy to tyle, że lepiej siedzieć cicho, bo po co coś zrobić, to jest chyba ta typowa dla nas Polaków "normalność". A potem każdy w koncie narzeka, a bo to wygląda nie tak jak powinno, a te warunki są takie beznadziejne... ;(

    Czego Ci życzyć w takiej sytuacji?
    ...
    (myślę, myślę i tylko jedno mi wpada)
    ... cudu ;-)
    Zatem życzę cudu, by było lepiej, a nie gorzej niż jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję. Faktycznie cud będzie niezbędny, zwłaszcza że właśnie dowiedziałem się, jakie są priorytety mostka (co będzie zmieniane na tratwie).

      Usuń
  4. Hmmm, chyba byłem na tym właśnie spotkaniu. Świetnie napisane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy osobnicy sprawiają wrażenie, jakby mieli mnóstwo rozsianych po świecie bliźniaków. :-/

      Usuń