Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

czwartek, 19 marca 2020

1082.Dziennik czasów zarazy IV

Wczoraj była taka śliczna, wiosenna pogoda, że aż wyszedłem na spacer - pierwszy raz od piątku. Dokonałem przy okazji małego rozpoznania jak wyglądają sklepy w okolicy. Wyposażony w tę wiedzę dziś wyszedłem na małe zakupy. Ograniczenie liczby ludzi w sklepie sprawia, że wracają wspomnienia z lat nieboszczki komuny, kiedy kolejki na ulicy były codziennością. Wciąż uczę się nowych zachowań i sekwencji czynności uwzględniających co i w jakiej kolejności dotykać, a czego nie i jak dezynfekować dłonie. Łapię się na tym, że niedługo zacznę myśleć jak wirus - jak i którędy można wniknąć i rozprzestrzenić się. W Rossmanie papier toaletowy na półkach! za to ręczników papierowych ani sztuki. Chciałem kupić domestosa bo mi się kończy, ale wykupili co do flaszki.

Przytułek dla odrzutów, czyli ministerstwo edukacji pracuje nad nowym rozporządzeniem; tym razem ureguluje "nauczanie zdalne". Bo tak się jakoś składa, że mimo iż pan minister i jego akolici na niższych szczeblach nawijają o nauczaniu zdalnym od kilkunastu dni, to jest to pojęcie nieistniejące w prawie oświatowym, nigdzie nie zdefiniowane, ani tym bardziej nie dopuszczone do użycia. Już mi się niedobrze robi na samą myśl, co te żałosne melepety stworzą i będą na nas wymuszać. Znów nie mogę spać i plecy mi pospinało.
Przykład działalności kuratorium (cytat z forum oświatowego). Doskonały przykład mentalności urzędników od edukacji. [Pogrubienie moje.] 

1.Czy szkoła wypełniła ankietę? Jeśli NIE - proszę o wypełnienie!
http://kuratorium.waw.pl/zdalne-nauczanie-17-marca
2 Proszę o podanie adresu mailowego, który odbierany jest na bieżąco przez dyrektora szkoły/
przedszkola.
3 Proszę o podanie telefonu komórkowego, który odbierany jest bezpośrednio przez dyrektora.
4 Proszę organizować rady pedagogiczne (szkoleniowe dot. zdalnego nauczania, z
wykorzystaniem zasobów ludzkich/informatyków) w małych zespołach.
5 Czy szkoła ma dostęp do internetu, jeśli NIE to jak zamierza rozwiązać ten problem?
6 Ilu uczniów nie ma dostępu do internetu w domu?
7 Proszę uaktualnić bazę SIO o adres mailowy, który będzie na bieżąco odbierany przez szkołę/
przedszkole.
8 Proszę monitorować na bieżąco strony internetowe MEN i KO.
9 Dyrektor koordynuje pracę zdalną nauczycieli (w jakiej formie i jak obszerne prace są
zadawane uczniom).
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wirus wirusem, ograniczenie ruchu ograniczeniem ruchu, w domu niech ludzie siedzą, ale rada szkoleniowa musi być. I protokół z niej. Bo papier się liczy. I sprawozdawczość. I można we właściwej rubryczce odpowiedniej ankiety ptaszka postawić, że było.


10 komentarzy:

  1. Eeee... no przecież można zrobić radę w sali gimnastycznej - każdy od każdego siada co dwa metry i radzi bezpiecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas wiele osób dojeżdża z daleka, rekordziści - pociągami z innych miast. Mają się tłuc szmat drogi po fikcję? Bo czego się można nauczyć na takim posiedzeniu? Że "trzeba bo minister kazał"? To jak rada szkoleniowa z prowadzenia samochodu. Albo z obsługi komputera. Od zera do biegłości. Kurwica strzela na taką hucpę.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Używam go od zawsze. Szczególnie teraz świetnie się przydaje do dezynfekcji wielorazowych toreb na zakupy.

      Usuń
    2. Że co ?? A on nie zżera takiej torby w ciągu 15 minut?

      Usuń
    3. Ależ skąd! Rozcieńczon działa wybornie. Nawet kolory nie blakną. Piszę o torbach z grubego tworzywa, sprzedawanych w hipermarketach przy kasach; np. takich jak w linku https://www.auchandirect.pl/auchan-warszawa/pl/auchan-torba-polipropylenowa-na-zakupy-55-l-rozne-kolory/p-92500049?fromCategory=true

      Usuń
    4. Aaa... to ja jestem jakiś straszliwy flejtuch, bo reklamówki myję tylko wtedy, gdy coś mi się w nich rozleje :D

      Usuń
    5. Ja też jestem zaskoczony Aberkową dezynfekcją.

      Usuń
    6. A to przecież takie elementarne, Watsonki. :-)

      Usuń