Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

poniedziałek, 25 listopada 2019

1046.Pogorzeliska

Jak wspaniale wrócić do pracy! Znów poczuć ten cudowny powiew zbędności wysiłku!😒

Kończę "Derry Girls" - zaskakująco zabawna farsa. To znaczy zaskoczenie jest większe od zabawności. Skoro coś takiego potrafiło mnie rozbawić, to znaczy że jestem w gorszej formie niż sądziłem. 

Zacząłem czytać "Trójkąt ukraiński. Szlachta, carat i lud na Wołyniu, Podolu i Kijowszczyźnie 1793-1914" Daniela Beauvois - na razie zapowiada się interesująco, choć styl nie bardzo mi się podoba, mam miejscami poczucie, że troszkę trudniej zrozumieć wywód; nie wiem czy to wina autora czy tłumacza. Ciekawy jestem tego spojrzenia z zewnątrz (autentyczny Francuz) na sprawy u nas silnie zmitologizowane (duch Kresów, staropolszczyzny, szlachta itp.).

Do poduszki kończę trzeci tom "Płomienia i krzyża" z cyklu inkwizytorskiego Piekary. Bardziej mi się podobały tomy, w których głównym bohaterem był Mordimer.

Chciałbym coś posklejać, pomalować, ale nie mogę się do tego zebrać. Nie potrafię się wyzbyć uczucia przykrości, jak mi się gdzieś popsuło coś co było taką pasją.

6 komentarzy:

  1. Czy Ty się nie wypaliłeś w zawodzie? Tak czytam i czytam, i czytam i ciągle coś nie tak. Młodzieńczego zapału w tym nie ma, a w ogóle jakiś pozostał?
    Może rok urlopu zdrowotnego, dla dojścia do siebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, niewątpliwie coś się pokończyło. Pogorzelisko to nie studnia - nie wystarczy poczekać, żeby się znów sama napełniła. ;-)

      Usuń
  2. Też się muszę wreszcie zabrać za te zaległe tomy Piekary. Ale chwilowo w ogóle nic nie czytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam rozgrzebanych kilka książek - do ostatnio ruszanej (Skiroławki Nienackiego) zaglądałem chyba tydzień temu.

      Usuń
    2. Tak długi post niezdrowy jest! ;-)

      Usuń