Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

czwartek, 18 października 2018

878.Definicja szczęścia

Rozbawiła mnie złowieszcza przepowiednia jakiegoś dziennikarza, że wskutek reformy oświaty "W najbardziej obleganych liceach w Warszawie klasy mogą liczyć ponad 30 osób." Wypadałoby, aby pan dziennikarz przed napisaniem tekstu pobrał jakąś wiedzę na temat rzeczywistości, a nie leciał z dyrdymałami do publikacji. Trzydzieści osób to rekrutacyjne minimum obowiązujące w Syrenim Grodzie od lat, a na pokładzie tratwy Meduzy przekraczane od równie dawna. W jednej z klas mam 38 osób. I co? I nic. Tylko mnie to przeszkadza. Owszem, to rekord, ale nie komin - zbliżone liczebności już miewałem.

A co to jest szczęście?
Otóż, szczęście to uczucie przepełniające człowieka, który siadając do sprawdzania prac kolejnej klasy odkrywa, że połowę ich sprawdził już wcześniej (tylko zupełnie o tym zapomniał).

10 komentarzy:

  1. czy ty czasem nie mylisz poczatkow alzheimera ze szczesciem ?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam. :-)

      Cóż, każdy ma takie szczęście, na jakie zasłużył.

      Usuń
  2. hmm, 38 osób? wow, mój max 32 osoby... nie wyobrażam sobie więcej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takim tłumie jedyne co ratuje, to nędzna frekwencja. ;-)

      Usuń
  3. 38 osób, bardzo dużo. Za rok będzie apogeum w pierwszych klasach liceum.

    OdpowiedzUsuń
  4. wydaje mi się, że czytając przez lata te wypociny i nie raz i nie dwa głupoty naszej młodzieży to można chyba się cofnąć w rozwoju. Kto wie czy nie byłeś mądrzejszy zaraz po studiach niż jesteś teraz :D

    Tak mnie się jakoś nasunęło. Z tych sprawdzianów.

    Co do liczebności to ja jako owca z wyżu demograficznego zawsze i wszędzie ściskana byłam w kupie. W przedszkolu, podstawówkach, liceum i tak dalej. Chyba w życiu nie byłam w klasie poniżej 30 osób. To musi być nie lada gratka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest; z koleżanką zespołową mieniamy się podobnymi refleksjami - że się uwsteczniamy.

      Usuń
  5. a swoja droga czy 38 to pozycji to czasami dziennik nie ma ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elektroniczny ma tyle pozycji ile potrzeba, pewnie 50, lub 60 też się zmieści.

      Usuń