Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

wtorek, 6 marca 2018

768.Słony rachunek

Jaka ładna dziś była pogoda! Cieplej się zrobiło na tyle, że wracając z roboty zdjąłem rękawiczki. Mrozy sio! Sio!

Wydłubałem i udziegałem sprawdzian dla zakresu rozszerzonego. I chyba od tego mnie głowa rozbolała i niedobrze mi. Zmartwiłem się czy nie za trudny, czy sobie poradzą, czy sprawdzę to co trzeba, czy się przygotują jak należy, czy... Tak, wiem... fiksum-dyrdum. Powinienem umieć się zdystansować, nie brać tego tak osobiście itp.  Ale co począć, kiedy to leci poza mną? Przejmuję się i słono za to płacę. 

Jaką mam mieć satysfakcję z własnej pracy, kiedy czytam, że tekst z historii Rzeczypospolitej szlacheckiej zaczynający się od słów "My, rady stanu, szlachta i rycerstwo Królestwa Polskiego" to jest traktat wersalski? A pod Termopilami Grecy walczyli z Krzyżakami.

13 komentarzy:

  1. Musisz robić tyle sprawdzianów? Zobacz - najpierw produkujesz, oni się stresują (?), potem Ty sprawdzasz (taaa, te weekendy...), potem oni muszą poprawiać - i tak w kółko... I po co? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo on masochiosta i szczesliwy tylko wtedy, kiedy nieszczesliwy.
      Nie widzial pasujacej scenki wyplaty belfra z dnia swira.

      Usuń
    2. Tomku, ilość prac wynika z ilości klas i działów, na jakie podzielony jest materiał, oraz z możliwości moich uczniów. Nie mogę robić sprawdzianów zbyt rzadko, bo będą obejmować tak wielkie partie materiału, że moi uczniowie ich nie będą w stanie ogarnąć i dostaną nędzne oceny, co ich zdemotywuje zupełnie, a motywację już mają malutką. Oprócz sprawdzianów i kartkówek muszę robić jakieś ćwiczenia, żeby mogli wypracować umiejętności, sprawdzane potem sprawdzianami. To daje na klasę w zakresie podstawowym jakieś 120-150 prac na pół roku szkolnego, i jakieś 300-350 jeśli mają przedmiot w zakresie rozszerzonym. A klas miewam 9-11.

      Usuń
  2. :D
    To jest lepsze od mojego dotychczasowego number one: podczas zimnej wojny ustrojem USA była wolność, a ZSRR - propaganda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lajcik. U mnie lecą chartkory (pisownia celowa)...
      Np.
      Angielska piechota była to głównie kawaleria, która opanowała taktykę walki podczas różnych pogód.
      COP to był centralny okręt podwodny w Gdańsku.
      W Rzeczypospolitej XVII wieku były wojska komputerowe.

      Usuń
    2. Coraz lepiej :D

      P.S. Może dzieciątka myślały, że chodzi o XVII RP, a pytanie jest z zakresu futurologii?

      Usuń
    3. Mam nieodparte wrażenie, że dzieciątka w ogóle nie myślały. :-D

      Usuń
  3. Aber, żeby nie było za trudne, musiałyby być proste pytania, np. czy w 966 r Mieszko I przyjął: 1. islam, 2. judaizm, 3. chrześcijaństwo, z wytłuszczoną prawidłową odpowiedzią, żeby się dziecki nie musiały zastanawiać. I nawet wtedy zdania na pewno byłyby podzielone. I sprawdzian za trudny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dopiero ta wytłuszczona (i ewentualnie dla pewności - podkreślona) odpowiedź wydaje się dawać jakąś nadzieję... ;-)

      Usuń
  4. "udziergałem" chyba miało być chociaż czy można dziergać sprawdzian ??? myślałam, że tylko coś z włóczki :D

    Z kim walczyli Krzyżacy niech no sobie przypomnę ... hmmmmm

    dobra żartuję ...

    OdpowiedzUsuń
  5. A myślałem, że to ja zidiociałem na starość. (uśmiech)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie śmiejcie się dziatki,
      Ni z ojca, ni z matki.
      Bo paraliż postępowy
      Najzacniejsze trafia głowy.
      :-D

      Usuń