Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

poniedziałek, 26 lutego 2018

762.Nie żałować

Zakupy na bonito.pl - przesiądę się chyba na niego z Arosa. Ociupinkę taniej, ale przede wszystkim o wiele wygodniej. Wczoraj zamówienie, dzisiaj odbiór w "punkcie odbioru", z płatnością kartą. I takie zakupy, to mi się podobają.

Wylew żalu i bezsilnej frustracji M. na temat klimatu jaki panuje na tratwie Meduzy. Jeden rzut oka na moje kwalifikacje i oferty pracy wystarczy by przypomnieć mi, że kanciasty kształt tratwy nie jest przypadkowy - będzie akuratnym katafalkiem na którym spocznę przebrany w sosnową jesionkę.

Przeziębienie idzie na razie starym, dobrze znajomym schematem.

Groteskowa imitacja ministra oświaty dziarsko kroczy naprzód: podstawa programowa wychowania do życia w rodzinie została zmodyfikowana pod dyktando Ordo Iuris, a katecheci mogą być wychowawcami. Cóż, katoliccy konserwatyści, a właściwie faktycznie fundamentaliści, zawsze tu byli, a teraz na tak żyznej glebie mogą się plenić bez przeszkód. Szkoda tylko, że ich rzekomo chrystusowy światopogląd jest tak przesycony nienawiścią wobec odmienności od ich jedynej słusznej wizji.

Jeszcze jeden powód, by nie żałować, kiedy nadejdzie moja godzina.

20 komentarzy:

  1. ja z chęcią oddam moją klasę jakiemuś katechecie... na serio nie widzę problemu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to byłby pewien plus... "Spokój, gówniarze, albo oddam was katechecie!" :-D

      Usuń
    2. oj tam, ja jestem ciekawy sukcesów wychowawczych :D

      Usuń
  2. To może od razu dać wychowawstwo księżom pedofilom, po co się cackać. Oni też nieźle poprowadzą zajęcia z wychowania do życia w rodzinie... A jakaż edukacja seksualna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Ty zaraz tak na czarno i skrajnie. ;-)

      Usuń
    2. Może czarno i skrajnie, ale nóż sam się otwiera.

      Moja ostatnia wizyta w szkole odbyła się jeszcze za czasów liceum Młodego, kiedy to wpadłem jak burza i opierdalałem klechę nie przebierając w słowach. Najpierw był oburzony, później przestraszony, a na końcu się tylko jąkał. (uśmiech) I dał Młodemu spokój.

      Tylko dyrektor zainteresowany aferą zadał zasadnicze pytanie - co się stało i kim ja właściwie jestem. "Antychrystem, kurwa". Aż mnie musiał poprosić do siebie, bo młodzieży spodobała się ta wymiana zdań. ; )

      W jego gabinecie dogadaliśmy się na spokojnie, ale... Dawać takim wychowawstwo? Daj spokój.

      Usuń
    3. Ten spokój nie zależy ode mnie. :-)
      Scena musiała być malownicza. :-D

      Usuń
    4. Wow, Czarny zrobił burzę w szkole, nie dziwię się że młodzieży spodobała się ta wymiana zdać ;-)

      Usuń
    5. Można by rzec, że pogadali sobie jak czarny z Czarnym. :-D

      Usuń
  3. Dużo miejsca na książki trzeba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poruszasz bolesny temat... :-((

      Usuń
    2. Wiem, przepraszam - zrobiłem to z lekką premedytacją ;-)

      Usuń
    3. Przyjmuję, że odegrałeś rolę głosu rozsądku. :-)

      Usuń
  4. no jesli katecheta moze byc wychowawca to czy ksiadz tez w panstwowej szkole ? bo tez jest katecheta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katecheta (analogicznie katechetka) to nauczyciel religii, może być świecki (IMO absurdalny pomysł), albo duchowny: ksiądz diecezjalny, albo zakonnik. Jak Polska długa i szeroka we wszystkich szkołach państwowych i samorządowych oraz prywatnych działają, poza rzecz jasna jakimiś szkołami innych związków wyznaniowych.

      Usuń
  5. Paradoksalnie kryzys lat 90-ych na Górnym Śląsku spowodował niskie urodzenia, wyjazdy po 2004 jeszcze je pogłębiły i teraz (to nie zasługa rządu, ani władz miast) robi się rynek pracownika.
    Współczuję, że wawka jest tak najeżdżana z zewnątrz, bo to powoduje nadal rynek pracodawców, a w nim trudno się pracownikowi poruszać i zmieniać sensownie pracę.
    U Was jeszcze są wcześniejsze emerytury, czy wycofali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kojarzę szczegółów, ale zdaje się że wycięli zupełnie.

      Usuń
    2. Wcześniejsze emerytury nauczycieli? Przecież tego chyba nigdy nie było...

      Usuń
  6. bylo kiedys po 25 latach przy tablicy ale to chyba zniesli pare la temu

    OdpowiedzUsuń