Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

środa, 2 września 2015

428.Odcumowanie

Tratwa Meduzy wyruszyła w rejs, a tu co chwila się okazuje, że coś ważnego (a podstawowego) nie zostało przygotowane. Poruszanie się w tych warunkach po pokładzie przypomina zderzanie się przeplatane potykaniem. Z takim bałaganem, od kiedy pracuję, nie spotkałem się jeszcze nigdy (i nie jest to tylko moja refleksja). Atmosfera na pokładzie kiepska. Perspektywy na poprawę sytuacji ogólnej - czarnawe. 
Mam 5 (!) nowych klas i kupę godzin - wiele wskazuje na to, że okażą się trudne i wyczerpujące. Również wiele wskazuje na to, że obciążenie zajęciami zwiększy się. Dziś wróciłem jak wymłócony.

14 komentarzy:

  1. głowa do góry "dasz radę, ja w ciebie wierzę" ;) dyrekcja też

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, więcej kasy za godziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za taką kasę, kiedy mi jakość pracy spada, bo nie wyrabiam. A chciałbym jednak coś zmieniać, coś ulepszać w swoich lekcjach. :-(

      Usuń
    2. Pracujesz w szkole państwowej - zapomnij. Przynajmniej ja z siedmiu lat pracy w takiej placówce pamiętam walkę ze starymi k...mi. A to, czego uczę, jak tego nauczę i czy w ogóle tego nauczę, było naprawdę na bardzo odległym miejscu.

      Usuń
    3. Wiem, ale nie mogę się z tym pogodzić. Tak nie powinno być.

      Usuń
    4. Nie powinno być również wojen na świecie, nietolerancji i nieświeżej kiełbasy w sklepie. A jednak są i trzeba to wszystko, w jakimś sensie, omijać, bo zwalczyć się nie da.

      Usuń
  3. Aber jesteś nadambitny i to burzy Twój dobry nastrój. Popuść trochę, lekko wyluzuj i wszystko zobaczysz w innych kolorach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój dobry nastrój? O czym Ty mówisz?

      Nie sądzę bym był nadambitny, ja tylko odczuwam wstyd kiedy mam pracować z młodymi ludźmi, za których jestem jakoś odpowiedzialny, na odwal się.

      Usuń
  4. 5 klas - współczuję, do tego w odstępach kilkuletnich widać obniżanie się kulturowe młodzieży stąd komunikacja z nimi chyba gorsza.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam 7 nowych xD nie wiem, kiedy nauczę się ich imion :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze współczuję. Ja wiem, że się nie zdążę nauczyć.

      Usuń