Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

piątek, 6 listopada 2020

1170.Planista

No i robota na dziś skończona - oceny wpisane, maile odpisane, raporty wysłane. Szkoda tylko, że w weekend powinienem kilka kolejnych rzeczy pozałatwiać, a okropnie mi się nie chce - zmęczony jestem. Cały tydzień sobie kalkulowałem, że w piątek skończę trochę wcześniej i w nagrodę za solidną pracę wyjdę ze szkoły o jakiejś fajniejszej porze, na przykład koło południa. Kupa, planista ze mnie jak z durszlaka czerpak. Ani minuty nie urwałem z planu lekcji - tyle było do zrobienia. W tym tygodniu we wszystkie dni docierałem do domu między siedemnastą a osiemnastą z minutami. Na obiadach oszczędziłem, łącząc je z kolacją... A to całe zdalne to lipa i fikcja.

Znalazłem wreszcie na Youtubie piosenkę z kabaretu Olgi Lipińskiej, którą mgliście pamiętałem sprzed lat, lecz nigdzie jakoś nie mogłem znaleźć tekstu ani nagrania. Cudo.😄


Tekst: Michał Błażejewski

"Dzięki Ci Panie Boże
Żeś mnie Polakiem stworzył.
Żeś spośród tylu nacji
Mnie wybrał chlubą demokracji.

Dzięki Ci o Przedwieczny
Żeś w sądach był stateczny
I w świecie pełnym arogancji
Mnie zrobił perłą tolerancji.

Dzięki Ci Stwórco Nieba,
Żeś się ryzyka nie bał
I z najbogatszej z palet
Mnie dał harmonię zalet.

Dzięki Ci żeś nie zwątpił
I cnót mi nie poskąpił.
Hojnie obdarzył roztropnością
Oraz pokorą i skromnością.

Dzięki żeś w podarunku
Tło w gorszym dał gatunku,
Bym z tła się mogła wybijać
Jaśniejąc jako ta lilija!

Tyś przykład dał dobrego smaku
Stawiając właśnie na Polaków,
Więc choć ubrana w zgrzebne słowa
Niech sławi Cię ta bosanova!"


11 komentarzy:

  1. Wreszcie jakiś całkowicie pozytywny akcent w blotce :D

    A w weekend nie bądź frajerem i odpoczywaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tia, tylko wredna robota nie chce się sama zrobić; a w tygodniu to kiedy wracam jestem padnięty i niezbyt już do pracy zdatny. :-(

      Usuń
    2. No to nie będzie zrobiona. Bierz przykład z góry i olej to.

      Usuń
    3. Przykład z góry? Mam się zepsuć? :-(

      Usuń
  2. Pffff, najlepiej łączyć obiad ze śniadaniem i kolacją jednocześnie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. lubiłam oglądać kabaret Olgi i Szopkę Noworoczną :) ale tej piosenki nie kojarzę a bardzo na czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich na (dzisiejszym) czasie, to tam niestety więcej można znaleźć. :-/

      Usuń
  4. to Wy ze szkoły uczycie? przykaz taki czy z domu też możecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość z domu, ale niektórzy nie opuścili pokładu. Rozkazu żadnego nie było.

      Usuń
  5. Tylu komentujących i żaden nie zauważył błędu ortograficznego w tekście piosenki com go - ślepota jedna - skopiował jak ostatnia gapa! "Chojny"?! :-(

    OdpowiedzUsuń