Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

sobota, 28 kwietnia 2018

799.Trzylatki

No i kolejny rocznik zakończył swą edukację w szkole średniej. Dostali świadectwa ukończenia szkoły i poszli sobie w świat. Jeszcze poprzychodzą parę razy na matury, a potem ich twarze, nazwiska i przynależności zaczną blaknąć i niknąć w masie tych, którzy byli przed nimi i po nich. Wydawałoby się, że przecież dopiero co przyszli do nas. Coraz mniej dziwi tempo, z jakim te lata, te trzylatki mijają, a jednak jest ono czymś, z czym trudno się pogodzić.

Samotność wśród setek i tysięcy ludzi. Pragnienia wyskakujące niespodziewanie wśród innych myśli, niczym dawno pogrzebany trup zauważony na ulicy miasta.

11 komentarzy:

  1. a ja sobie myślę, że zmiany są dobre. Człowiek popada w jakiś marazm i rutynę jak wciąż pracuje z tymi samymi twarzami. Ja tak miałam przez ostatnie 12 lat i jak się nadarzyła okazja śmiało wzięłam nowe i teraz będę pracowała z całkowicie nowymi ludźmi choć praca ta sama i problemy też. Ale choć twarze będą inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością masz rację. Choć ja odnosiłem się raczej do szybkości przemijania.

      Usuń
    2. ja bym czasem chciała, żeby Ci co mnie w pracy wnerwiają szybko przemijali gdzieś dalej ale niestety ...na niektórych byłam latami skazana.

      Usuń
    3. Trzeba było im dosypywać czegoś do herbaty. Na biegunkę na przykład, i wmawiać że to na pewno przez miejscowe powietrze.

      Usuń
    4. problem w tym, że ja nie częstuję herbatą ani kawą ;D

      Usuń
    5. I dlatego się męczysz latami.;-P A w ogóle to przecież nie musisz częstować, syp w ich. :-)

      Usuń
  2. To teraz się daje osobne świadectwa ukończenia szkoły średniej i osobno maturalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Świadectwo ukończenia szkoły wydawane przez szkołę w końcu kwietnia i świadectwo maturalne wydawane przez OKE na przełomie czerwca i lipca.

      Usuń
  3. widac ze Dariusz jest jeszcze z czasow gdy mature w szkole sprawdzali profesorowie ... i bylo jedno swiadectwo ...witaj w klubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tylko Dariusz. Ja też mam takie archaiczne świadectwo. Tylko jedno :D

      Usuń
    2. Ja nie tylko mam swoje, ale jeszcze takie wypisywałem (ręcznie).

      Usuń