Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

piątek, 1 marca 2019

935.Kwestia estetyki

Z łóżka do pracy, żeby było z czego rachunki popłacić, z pracy do domu, żeby zostawić ciężką torbę, z domu do IKEI, żeby dokupić element wyposażenia i powrót z pudłami w tłoku. Po jego zamontowaniu i przetrąceniu czegoś obiadoniepodobnego - do paczkomatu, do Biedrony, do Żabki i... wreszcie można usiąść. 
Wracając z zakupami wieczorem zwróciłem uwagę na większą niż w ostatnich dniach liczbę rowerzystów, choć ledwie co luty się skończył. Zaskakująco wielu młodych ludzi na ulicach - sprawiali wrażenie udających się raczej na przedsięwzięcia rozrywkowe niż wracających z zajęć bądź pracy.
Kolega z pracy zasięga porady meblarsko-wnętrzarskiej. Omawiając różne opcje wskazałem konkretny system meblowy z IKEI i opisywałem właśnie zalety i wady tego wyboru, gdy usłyszałem wyniosłe "-Estetyka IKEI mnie odrzuca!" Popatrzyłem na rozmówcę, na jego osobliwą - delikatnie rzecz ujmując - estetykę ubioru i mogłem tylko westchnąć w myślach, jak głęboko prawdziwe jest czyjeś spostrzeżenie, że: "W Polsce prawicowość to przede wszystkim kwestia estetyczna.".

8 komentarzy:

  1. A co znaczy prawica? Bo tym co się nią deklarują to bliżej do socjalizmu niż dalej, rozdawnictwo i dowalanie podatkow tym co je płacą to nie prawica

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalnie dawne kryteria nie przystają do dzisiejszej rzeczywistości. Dla mnie dziś "prawica" to przede wszystkim tradycjonalistyczny, ograniczony, nietolerancyjny, ksenofobiczny, podszyty lękami i w gruncie rzeczy nieżyczliwy ludziom światopogląd. Sprawy gospodarki mają tu znaczenie marginalne.

      Usuń
  2. Przestałem już doradzać. Wszyscy uważają, że wiedza jak żyją i co mają robić. Jedynie z 979 jeszcze jakieś relacje bliższe, ale tu też wycofuję się z radami, wszak ma już swój wiek, choć starszym od niego to często nie wychodzi.
    "Z łóżka do pracy, żeby było z czego rachunki popłacić"... a my zasadniczo obniżyliśmy rachunki, wydatki i...

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałeś? Nauczyciele (więc także Ty) powinni się rozmnażać i korzystać z programu 500+ :P :P :P :P :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo można powiedzieć o meblach z IKEA, ale nie to, że są nieestetyczne. Ja rozumiem, że dla polskiej szlachty proste linie, brak zdobień i złoceń oraz wesoła i odważna kolorystyka mogą być szokiem. Jednak te przaśne mebelki całkiem nieźle wyglądają w szlacheckich dworkach z wielkiej płyty ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jeszcze pretensje do bycia tzw. starą inteligencją i pogardliwe wspomnienia o posiadaczach kryształów w domach za nieboszczki komuny.

      Usuń