Samotny w mej małej celi,

samotny jak ona sama,

samotny idę do świata,

samotny stamtąd powrócę.

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

26.Deska

Drobne prace: szpachlowanie otworów po kołkach i ubytków, obsadzenie gniazdka, wybór karnisza, zasłon i firanek do sypialni, montaż karnisza, oddanie szmatek do skrócenia. Drobne zakupy. I jakoś dzień zszedł.

Byłem u rodziców. Ojciec miał refleksję:
- Szkoda żeś się z tym stołem pośpieszył i nie poradziłeś się. Byś powiedział to byśmy ci dali ten czeski z dużego pokoju.
Powinienem był ugryźć się w język, ale wypsnęło mi się w tempo bez zastanowienia:
- Dziękuję, ale za bardzo by mi przypominał to mieszkanie.
- A co, niedobrze ci tu było???
- Wystarczająco, żebym nie miał ochoty do tego wracać.

Może i nieładnie chlapnąłem, ale co mam udawać że to była sielanka? Nie mam na to siły, ani ochoty. Kiedyś ktoś rozmarzony wspominając swe licealne czasy spytał mnie czy chciałbym móc cofnąć czas i jeszcze raz być nastolatkiem. Odpowiedź nie zmienia mi się do dziś: Nigdy w życiu. Nie chcę jeszcze raz przeżywać tych lat permanentnego stresu i poniżania.

Wieczorem pełniłem funkcję specjalnego doradcy technicznego ds. zakupu deski klozetowej. M. wróciwszy ze swych alpejskich wywczasów zapragnęła mieć kaprys w postaci nowej i kompletnej deski klozetowej. W głowie się dziewczynie od tych szwajcarskich luksusów przewróciło i szaleje. Poważnym utrudnieniem było to, że deska ma być dwufunkcyjna: oprócz funkcji typowych, ma służyć wyrabianiu pudziańskich mięśni przy jej podnoszeniu - słowem: ma  być ciężka. A to poważnie ograniczylo wybór.

- Wiesz możemy pojechać do Castoramy, tam mają dużo większy wybór.
- Nie potrzebuję większego wyboru. Potrzebuję deskę.

Po fafnastu minutach bezowocnego przymierzania odrysu sedesu do kolejnych desek i po dojściu do wniosku, że deski, które by pasowały - wykupili bądź zdekompletowali, nastąpiła modyfikacja planów:

- Dobra, nie musi być ciężka.

Wreszcie jedna z desek dostąpiła zaszczytu przebrnięcia przez sito gęściejsze niż w "Top model" i "You can dance" razem wzięte i podążyła z M. ku jej przybytkowi ulgi, by pełnić swą zaszczytną misję.

1 komentarz:

  1. Podobnie jak Ty, nie chciałbym mieć znowu lat kilkunastu. W życiu!

    OdpowiedzUsuń